Digital skilting for bedrifter.

Hvordan digitale skilt kan bidra til økt produktivitet, flyt og et bedre arbeidsmiljø!
27. mars 2024 av
Digital skilting for bedrifter.
Skridr AV AS, Emil Christiansen Lia
| No comments yet

Her kan du lese om noen av alle mulighetene du har til å drive målrettet kommunikasjon og interaksjon med kunder og ansatte – fra datadrevet innhold til enkel publisering av manuelle filer

Mange tenker at digital skilting kun er forbeholdt til reklame eller til samlingspunkter som flyplasser, togstasjoner eller kjøpesentere, men bruken og effekten av digitale skilt er langt mer enn dette! I en verden preget av sanntidsdata og høyt tempo, der hendelser på andre siden av jorda kan påvirke ditt arbeid, så har bruken av digitale skilt skutt til værs! Langt flere bedrifter har byttet ut plakatene og tavlene med digitale skjermer. Ikke bare er det kostnadsbesparende, men det er også miljøvennlige. Isteden for å printe ut nye plakater hver gang noe nytt skjer, så kan du bare laste opp et bilde eller en video, for å så vise den akkuratt der du vil!


mer enn bare pent å se på

Hvorfor er digital skilt nyttige for din bedrift?


Fordeler med infoskjermer i din virksomhet

Digitale signage engasjerer ansatte og besøkende gjennom å vise et bredt spekter av relevant og nyttig innhold. Samtidig bidrar det til å skape et moderne og innovativt miljø i resepsjonen, på møterommet, i kantina og andre plasser der folk ferdes og jobber.

Gjennom engasjerende og nyttig innhold styrker du ditt merkevare, forbedrer den interne kulturen, utdanner ansatte og besøkende og gir informasjon om eventer, nyheter, lanseringer, målsettinger m.m. Med digital signage kan du vise interaktivt innhold som f.eks. sanntidsdata fra salg, ventetid på support, innhold fra sosiale medier, videoer, daglige hendelser og det lokale været. Du kan også sende webinarer eller dele live sendinger på flere lokasjoner samtidig for å gjøre det enkelt for ansatte å delta.

 Med digital signage kan du markedsføre selskapet, merkevaren, produktene, målene, strategiene, visjonen og viktige beskjeder på en enkel og effektiv måte.

Tenk på det som markedsføring fra innsiden og ut, der dine ansatte blir behandlet som kunder av din bedriftskultur. Intern markedsføring er et kraftfullt virkemiddel som bidrar til å skape vekst, og som har evnen til å gjøre dine ansatte til gode ambassadører. Digital signage bidrar til å beholde ansatte, rekruttere nye og styrke din generelle markedsførings- og salgsinnsats.

Levende bilder og videoe fanger oppmerksomhet og øker engasjement. - Jeg vedder på at Gif´en til venstre fanget din oppmerksomhet lenge før denne teksten!

Fornøyde medarbeidere

Den moderne arbeidsplassen har forandret seg mye de siste årene med hensyn til layout, estetikk og funksjonalitet. Mange virksomheter benytter åpne kontorlandskap for å fremme samarbeid, folk sitter mer samlet og opphold/sosial soner har blitt stadig mer viktig.

 Digital signage bidrar der med å gi et moderne inntrykk av arbeidsplassen. Med skjermer i fellesområder, i konferanserom og mingleområder kan man skape et enhetlig utseende over hele arbeidsplassen og fjerner behovet for rotete plakater og papirer. Og alle som besøker kontoret ditt vil huske det som moderne og innovativt.

Digital skilting er også en veldig effektiv måte å dele praktiskt informasjon til dine kollegaer på, også slipper man at mailen fylles opp at e-poster man glemmer!

4 ting du bør når du skal planlegge digitale skilt

  1. Størrelsen, formen og type skjerm 
    Velg en størrelse og form som passer til plassen og som sikrer god synlighet! Vurder om du har behov for en inaktiv skjerm eller ikke. 

  2. Innholdet 
    Sørg for at innholdet er engasjerende, informativt og relevant for seeren. Her er det viktig å tilpasse innholdet til f.eks riktig avdeling, plassering og hensikt!

  3. Selve skjermen 
    Velg en skjerm som er laget til ditt behov. Det er ofte lønnsomt i lengden å bruke litt mer penger på en skjerm som er laget for akkuratt ditt bruk og som har god garanti. Tenk på faktorer som lysstyrke,  levetid og omgivelsene (F.eks ute/inn, direkte sollys, vindu m.m.)

  4. Plassering  
    Vurder nøye hvor de digitale skiltene skal plasseres for maksimal synlighet og effekt. Er det viktig informasjon kan det være lurt å plassere skermen i øye-høyde i et sentralt rom eller er sted der de fleste passerer. Er det et stort rom må du vurdere om det skal henges høyt så alle kan se!


Innhold med mening


Det første trinnet for å lykkes er å bestemme hvor du vil vise ditt innhold. Forstå trafikkstrømmene og hva du ønsker å oppnå med hver skjerm. Du må sørge for at innholdet er relevant for mennesker i eller rundt miljøet, og du må avgjøre hvem som skal administrere innholdet for de forskjellige stedene. 

Tips: Tilpass innholdet ditt til hvor skjermen er plassert! - Menyen til kantina trenger ikke vises utenfor møterommene! Der kan du helle vise frem bedriftens mål eller visjoner.


Se hvordan digital skilting fra Vivitek kan hjelpe din bedrift

Logg inn to leave a comment
møterom byod møteromsløsninger microsoft teams room google meet room byoa mtr glassboard touch skjerm konferanse lyd yealink byom møteromsutstyr legamaster digitale skilt digtal signage kontrollrom